Business Women | Ελένη Κουιδή & Αντωνία Σταθάκη

Ε ίναι ξεχωριστές, έξυπνες, φιλόδοξες, ικανές, με όνειρα και στόχους και στο εξής θα έχουν το χώρο που τους αξίζει σε κάθε GO Hania. Είναι οι γυναίκες που αποδέχτηκαν την πρόκληση του επιχειρείν, το πάλεψαν, πέτυχαν και είναι σε θέση να μας χαμογελούν με αυτοπεποίθηση, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η επιχειρηματικότητα… είναι γένους θηλυκού!

ARGALEIOS 2

Δύο γενιές, δύο γυναίκες επιχειρηματίες… Η Ελένη και η Αντωνία, μάνα και κόρη, όχι μόνο έχουν μπει δυναμικά στο χώρο των επιχειρήσεων αλλά έχουν καταφέρει να υφάνουν το δικό τους ιστό επιτυχίας και μάλιστα με τον… αργαλειό!!! Με έδρα και αφετηρία το Ρέθυμνο, κατακτούν την Ελλάδα και τον κόσμο, δημιουργώντας trendy προϊόντα για σύγχρονες απαιτήσεις με τον παραδοσιακό αργαλειό. Μια προσπάθεια – ύμνος στη γυναικεία ευφυΐα αλλά ταυτόχρονα και στην επιχειρηματική εξωστρέφεια που τόση ανάγκη έχει η χώρα μας σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς…

ARGALEIOS 1

Μεγαλύτερο ”ινάτι”, που λένε και στο Ρέθεμνος, από το λογισμό μιας μερακλίνας δεν θα βρεις… Τρανό παράδειγμα η Ελένη Κουιδή, από την Αργυρούπολη Ρεθύμνου, που στρώθηκε στον αργαλειό και σκάρωσε μια δική της, δημιουργική επανάσταση: την “επανάσταση της κουρελούς”!
Και στο κάτω κάτω της γραφής είπε κανείς ότι ο αργαλειός πάει πακέτο με το τσεμπέρι και την “πολυφορεμένη” γκλίτσα; Κάθε άλλο! Όταν η φαντασία είναι δημιουργική, όταν το design, ένα καλοστημένο e-shop και τα social media επιστρατεύονται κι όταν ακόμα και το tablet έχει τη δική του υφαντή θήκη, όλα είναι δυνατά! What goes around, comes around…
Πιο around δεν γίνεται. Άμα δείτε την Ελένη Κουιδή σε καμιά βόλτα σας στην Αργυρούπολη του Ρεθύμνου, στάνταρ… ούτε που περνάει από το μυαλό σας ότι οι γυναικείες τσάντες του δικού της αργαλειού κρατιούνται, κυριολεκτικά, σ’ ολόκληρο τον κόσμο.
Από τα πρώτα λεπτά της κουβέντας μας, αντιλήφθηκα ότι το “LOOM” –ο διακριτικός τίτλος της επιχείρησης- σε όλο τον ντουνιά σημαίνει ένα πράγμα: ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ!
ARGALEIOS 3
Οι περισσότεροι επισκέπτες μας είναι τουρίστες ξένων χωρών, οι οποίοι μπαίνοντας στο χώρο μας και βλέποντας τους αργαλειούς έλεγαν ενθουσιασμένοι “Οh, loom!”. Έτσι αποφασίσαμε ότι αυτή η σύντομη και διεθνώς αναγνωρίσιμη λέξη θα γινόταν η ιδανική επωνυμία για τα προϊόντα μας. Τη συνδυάσαμε με το handmade για να τονίσουμε τη σημασία και την αξία του χειροποίητου στη σύγχρονη εποχή.

Πώς κερδίσατε το πρώτο βραβείο στον Διαγωνισμό Βραβείων Χειροτεχνίας «Handicraftour»;
Πιστεύω ότι το βραβείο το πήραμε γιατί η όλη ιδέα, συνδυασμός παράδοσης και εφαρμογής αυτής στη σύγχρονη πραγματικότητα με τη δημιουργία λογοτύπου και brand, θεωρήθηκε καινοτόμος.

Πόσο βοήθησε η συμμετοχή της Αντωνίας στο “άνοιγμα” της επιχείρησης;
Καθοριστικά! Τόσο σε επίπεδο κατασκευής, όσο και σε επίπεδο προώθησης, κυρίως αυτό, η απόφαση της Αντωνίας να ασχοληθεί αποκλειστικά με την επιχείρηση, έδωσε άλλο αέρα και προοπτικές στη δουλειά μας.
Τablet, twitter, facebook… Ακούγονται τόσο άσχετα με τον αργαλειό για να συνεργάζονται μαζί του και να τον υπηρετούν. Πώς συμπορεύονται στην πράξη;
Άριστα και αρμονικά συμπορεύονται! Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία του αργαλειού, θα έλεγα για την ακρίβεια, καθώς με τη βοήθειά τους μπορούμε περάσουμε τα στενά σύνορα του τόπου μας, να δικτυωθούμε και να προωθήσουμε τα προϊόντα μας στις αγορές ολόκληρου του κόσμου.

Τσάντες, κουρελούδες, μαξιλάρια, κοσμήματα, όλα από τον αγαπημένο αργαλειό. Πόσο οικονομικά είναι και τι απήχηση έχουν;
Καταρχήν και πολύ δίκαια κατά τη γνώμη μου, οτιδήποτε φτιάχνεται στο χέρι εκτιμάται διαφορετικά, ιδιαίτερα από τους τουρίστες. Έτσι οι δημιουργίες με σύγχρονο design σε παλιούς παραδοσιακούς αργαλειούς, αν και με λίγο “τσιμπημένες” τιμές για τα ελληνικά δεδομένα, έχουν μεγάλη απήχηση στους γνώστες και λάτρεις του χειροποίητου και μοναδικού σε όλο τον κόσμο.

Κάποιοι ξεναγοί σας παρακίνησαν να διαθέσετε τα προϊόντα σας και σε άλλες εγχώριες τουριστικές αγορές, προορισμούς που προσελκύουν τουρισμό με μεγαλύτερη οικονομική άνεση. Η κατάληξη ποια ήταν;
Πέρα από την προτροπή των ξεναγών, είναι και δική μας πρόθεση να επεκταθούμε σε νέες αγορές και οι Κυκλάδες είναι μια από αυτές. Ήδη έχουμε προμηθεύσει καταστήματα στη Σίφνο και στην Πάρο, ενώ ευελπιστούμε να συνεργαστούμε σύντομα και με άλλα καταστήματα σε Μύκονο, Σαντορίνη κλπ.

*** Περισσότερα στο GO Hania #53 που κυκλοφορεί…

Written By
More from Go Hania

JOKAL’s ON: Η διαφορετικότητα χρειάζεται χρόνο αλλά έχει διάρκεια!

Κάθε τι καινούριο, άγνωστο -και πόσο μάλλον όταν στηρίζεται από δυο γυναίκες-...
Read More

Leave a Reply