Πώς να μη χάσεις ούτε μια μέρα προπόνησης, ακόμα και το καλοκαίρι!

Οι καλοκαιρινοί μήνες είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να
συντηρήσεις ό,τι κέρδισες με κόπο το χειμώνα στο γυμναστήριο. Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές και κάνε το καλοκαίρι
σύμμαχό σου.

Καλό καλοκαίρι με δυνατές προπονήσεις!

Γράφει o: Γιάννης Κατσανεβάκης Ιδιοκτήτης: TEAM HEALTH STUDIO Chania Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, ACSM Cpt 

 

 

 

1.Ρίξε την ένταση
Τις περισσότερες φορές, το καλοκαίρι είναι ανέφικτο να προσπαθείς να ξεπεράσεις το προσωπικό σου ρεκόρ, είτε στο
τρέξιμο, είτε στο κωπηλατικό, είτε στη ζυγαριά. Η ζέστη σε συνδυασμό με την υγρασία θα κάνουν το σώμα σου να δουλεύει
υπερωρίες. Χρησιμοποίησε έναν παλμογράφο για να τσεκάρεις τους παλμούς της καρδιάς σου και κατ’ επέκταση την ένταση
της αερόβιας προσπάθειας σου. Μην το παρακάνεις και μην ξεχνάς ότι στο γυμναστήριο καταστρέφεις, ενώ στο σπίτι σου,
με την ξεκούραση, δημιουργείς!
2.Μείωσε τη διάρκεια της προπόνησής σου. Διεθνώς επικρα-
τεί το ακρωνύμιο FITT (Frequency-Intensity- Time-Type). Το δεύτερο το αναλύσαμε πιο πάνω. Η διάρκεια αποτελεί μια από τις
συνιστώσες της άσκησης. Ανεξάρτητα από την εποχή, επίλεξε ποιοτική διάρκεια και όχι ποσοτική. Σε περιόδους αυξημένης
θερμοκρασίας, μείωσε τη διάρκεια της προπόνησής σου, ώστε να δώσεις την ευκαιρία στο σώμα σου να προσαρμοστεί στη ζέστη.
3.Ενυδατώσου
Η άσκηση σε θερμό περιβάλλον οδηγεί σε αυξημένη εφίδρωση. Ο ιδρώτας που παράγει ο οργανισμός σου έχει ένα και
μόνο στόχο, να ψύξει το σώμα σου (θερμορύθμιση). Η αυξημένη εφίδρωση χωρίς την αναπλήρωση υγρών, μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της αρτηριακής πίεσης κάνοντας την καρδιά σου να χτυπάει γρηγορότερα. Ευτυχώς, τις περισσότερες φορές, το νερό κάνει το θαύμα του. Ένας σωστά ενυδατωμένος οργανισμός, μπορεί να αποδώσει πολύ καλύτερα σε συνθήκες ζέστης και υγρασίας. Μην περιμένεις να διψάσεις για να πιείς νερό. Στις περισσότερες περιπτώσεις όταν αρχίσεις να διψάς, το
σώμα σου είναι ήδη αφυδατωμένο.

4. Γυμνάσου τη σωστή ώρα και στο κατάλληλο μέρος.
Ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης, οι ώρες προπόνησης που θα επιλέξεις επηρεάζουν τον όγκο της προπόνησης σου. Νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα
είναι οι καταλληλότερες ώρες να γυμναστείς, ακόμα και σε χώρους που κλιματίζονται. Αν είσαι αρχάριος ή άτομο με χαμηλή φυσική κατάσταση, για να εξακολουθείς να είσαι μέσα στο παιχνίδι της άσκησης, επίλεξε να γυμνάζεσαι σε δροσερούς χώρους με χαμηλή υγρασία. Αυτό θα σε κάνει να αυξήσεις τη διάρκεια και την ένταση της προπόνησης σου, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη καύση θερμίδων. Αυτός δεν είναι άλλωστε και ο στόχος σου;
5.Άκου τους ειδικούς.
Αν και το καλοκαίρι θα έπρεπε να αποτελεί την καλύτερη εποχή για άσκηση, δεν είναι λίγοι αυτοί που σταματάνε να κινούνται ξεχνώντας την αρχή της αντιστροφής. Το American College of Sports Medicine προτείνει τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα αερόβια άσκηση, διάρκειας μιας ώρας καθημερινά, καθώς και 2
φορές την εβδομάδα ασκήσεις ενδυνάμωσης, με στόχο να αποκτήσεις τα μέγιστα οφέλη της άσκησης. Εντούτοις, αν δυσκολεύεσαι λόγω εποχής να πιάσεις το στόχο, μια και μοναδική
προπόνηση την εβδομάδα, υψηλής έντασης, θα σε κάνει τουλάχιστον να συντηρήσεις τους κόπους της προηγούμενης περιόδου.

Written By
More from Go Hania

Η απόδειξη, η ελπίδα και η “μαγκιά” μας που σώζει την παρτίδα.

Οι Σκανδιναβοί των Χανίων επιλέγουν κυρίως τον Πλατανιά, την Αγία Μαρίνα, το...
Read More

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *